Spring til hovednavigation Spring til søgning Spring til hovedindhold

Europa har fejlet i det teknologiske stormagtskapløb

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kronik

Abstract

Hvis USA lukkede for EUs adgang til amerikansk tech, ville konsekvenserne for Europa være ødelæggende. Hvis EU gjorde det samme den anden vej, ville det næppe blive bemærket på den anden side af Atlanten. Spredte initiativer i det offentlige gør kun situationen værre.
OriginalsprogDansk
TidsskriftBerlingske
Sider (fra-til)28
Antal sider1
ISSN0106-4223
StatusUdgivet - 28 nov. 2025

Bibliografisk note

Også udgivet på Berlingske.dk under titlen: Professor advarer Europa: Når techbalancen mellem lande bliver helt skæv, kan det få katastrofale konsekvenser.

Citationsformater